Rabu, 7 Mac 2012

hujan hari ni spt hati perasaan hatiku tika & saat ini.



awl pg tdi apabila aku terpadang ke decoder astro jam tertera 3.40 pg namun si kecil ku msh tidak mahu memejamkan matanya. bygkan siang pun langsung dia x tido. mungkin xmengantuk @ ingin menyusui tu namun sedikit kisah sedih berlaku. puas aku cba nyusu kan darwisy namun dia msh x dpt mnyusui dgn sempurna, abis jari jemari ku di gigit2 smpai luka, kesan lebam & bernanah.




ni la darwisy... selepas tragedi ngeri dlm hidup nya, darwisy mpunyai berbagai mslh. salah satunya dia tidak dpt menyusu susu dgn sempurna. baik direct mahupun melalui botol. pdhal selepas keluar icu 1 thn yg lalu dia xda la kritikal sgt utk mnyusui dgn teruk. namun masa demi masa aku mmg terlalu sedih melihat pkembangan darwisy dr segi fizikal terutama utk menyusui susu bdnku krn darwisy fully breastfeeding.so mmg bermalasah klu dia x direct krn botol pun dia akan mengambil msa 15-1/2 jam utk mnyusu dgn smpurna. namun kini kdg2 mkn msa dkt 1 hari utk myusu dgn smpurna. satu cara aku blh susukan dia ialah dgn picagari namun aku tahu drwisy tidak berpuas hati krn tidak dpt mnyusui aku dgn direct. krn setiap mlm dia akn direcf bf au smpai terlelap sehingga keesokkan harinya.




apabila jam 3.40pg dia msh blom tido tentu lah aku sedikit mengantuk. saat & ketka itu juga air mataku mengalir dgn laju. ya sedih yg amat mengenangkan dia x dpt menyusui ku dgn smpurna. tu pun nasib baik en hubby tlg jagakan drwisy drp mlm smpai 1.30 pg. time aku aku cpt2 lelapkan mata sekejap spya dpt cover bila jd kes camni.puas dodoikan, buaikan namun dia tetap x nak lena...akhirnya jam menunjukkan lbh krg 6pg aku buaikan juga drwsy akhirnya alhamdulillah dia terlelap manakala aku bgn utk mandi sblm bekerja.



ya allah ampunkan segala dosaku aku krn kdgkala merungut di atas segala kejadian yg ENGKAU turunkan buat aku. kuatkan lah hatiku dlm menempuhi dugaanMU ya allah. permudahkanlah segala urusanku


ya allah permudahkanlah anakku utk menyusui air susu badanku dgn sempurna seperti yg ENgkau syariaatkan.


Bantulah aku allah


SESUNGGUHNYA ENGKAU AMAT BERKUASA KE ATAS SETIAP SESUATU


HANYA ENGKAU YG MENGETAHUI SEGALA KEJADIAN DISEBALIK SEMUA DUGAAN KU INI......Amin ya rabb



* tolong doakan kesembuhan ke atas putera comel ku ini wahai teman² di luar sna. hanya allah yg dpt membals segala kebaikan kwn² semua. amin


* sya kna kuatkan hati & smangat krn sya target darwisy akan menyusu sepenuhnya dgn susu ibu sekurang-kurangnya umur dia 2 thn. klu lbh lg bagus. i'allah amin.

0 Comments:

Post a Comment