Ahad, 11 Mac 2012


antara brg2 keperluan utk fisio darwisy...klu kat spital mmg disediakan tp bkn hari2 la leh buat fisio katspital. kna buat kat umah la jwpnya



1. Peanut ball - aku xbli yg ni sbb dh bli yg bulat bwh ni




2. Bouncy ball- aku tya kat cikgu fisio tu bola nya harga ratus2 la ikt size. kebetulan aku jmpa rm30.++ je so aku rembat la kat cosway. berbaloi2 kan. peanut ball tu pun harga nya ratus2 gak



3. Lampu Disco-utk senaman mata darwisy @ brg2 mainan yg terang2. lampu ni aku lom bli lg . harganya??? yg aku jumpa semua rm250++ ke atas. bende kecik tomei tp hrga ....so far aku bli lampu murah2 jerk, janji boleh digunakan. klu lampu disco ni kna buat blk khas utk drwisy la, baru berbaloi cam kat spital. dgn alunan musik...mmg rilex,tenang jerk


yg ni pun bleh



klu kat spital lampu2 ni ada kat 'bilik lampu', bhgn fisio tuh.



4. Child air splint - yg ni kat spital bru digunakan, so darwisy bru 2x guna. jurufisio ckp ramai yg guna trs nmpk kesannya. untuk pengaliran darah. tgn yg x gerak trus gerak. cam drwisy tgn dia mmg sedia gerak dh cuma lain2 kesan aku msh lom nmpk lg. harga rm380++. tp klu ka overseas dlm rm130++ ke atas so murah kan? aku ada tanyakan n mber yg berada luar ngara. klu mmg nmpk kesan i'allah aku akan blikan utk darwisy. kna pkai hari2 dlm 20minit sekali sehari. kalau darwisy pkai lena cam pic bwh ni syoknya...


5. eye patch - yg ni utk senaman mata darwisy juga. alhamdulillah yg ni aku dh tempah kat sorang hamba allah yg ikhlas membuat tanpa mengambil bayaran pun. aku jmpa kat 1 blog ni, kisah ank dia lemas msa lahir. semoga insan bermurah hati ini & insan2 yg pernah menyumbangkan doa, wang ringgit serta smnagat utk darwisy & kami sekelurga dimurahkan rezeki oleh allah swt & dipermudahkan segala urusan kehidupan mereka. amin

sumber gambar : cik google


0 Comments:

Post a Comment