Ahad, 25 Mac 2012

sejak rabu lps keadaan drwisy agk merisaukan hati kecilku ini. dia meragam, merengek sj siang & mlm,mkn/minum pun xnak (mmg kna paksa). berat badan dia pun susut byk...kini hanya 8.9kg je berbanding sblm ni 10-11.5kg tido jauh sekali walaupun mlm. ckup 3 ari dia x tdo, badan dia lak suka ngeras, cam ngiring cam pic aku pos last wek tuh.aku riba pun nagis, buaikan pun nangis. mmg semua serba x kena la. jumaat lps aku bwa darwisy ke hospital pakar an-nur utk memastikan keadaan & kshtan drwisy baik2. alhamdulillah xde ape. cma doc suggestkan darwisy admit sbb nk pantau kshtan & klu bleh nk mskkan air dlm bdn sbb bimbang air dlm bdn kurang. sambil tu doc suh ransangkan gak darwisy bf. tp xda rzki drwisy sbb katil full. doc cadangkan aku dtg esok klu keadaan dia msh sma & bleh admit jika katil ksg. tp ttp ful so aku amik kptsan ke emergency wad @ hospital serdang utk cek. kebtulan surat drp klinik papar mmg doc dh bg siap2 msa cek up tuh. drp kul 1pm smpai la dkt kul 6 aku menjadi penunggu setia disitu. paham2 je la hospital...stlah di xray, cek drh alhamdulillah xde ape yg membimbangkan aku. namun aku msh risau krn drwisy xnak mkn/mnum, bf lg la. dh 2 ari dia x bf aku msa aku kat hosp tu. kbtulan msa tgh tungu2 aku ke blk pnyusuan alhamdulillah drwisy akhirnya bjaya bf aku wpun meraung2 mulanya & mengambil msa yg lama utk mnyusu. tangan aku la jd mangsa smpai lebam2, sakit jgn ckp la smpai ke tulang, rsa cam nk tercabut nyawa , tido mlm pun adoi berdenyut2. ni pic yg dh semakin baik
 jari telunjuk tu paling azab kna. siap bernanah g. tp msa ni semua dh semakin baik.
 belah kiri pun semua makin baik. alhamdulillah.
---------------------------------------------------------------------------
msa ni doc bekalkan ubat tahan sakit & antibiotik je sbb dia mmg x demam. sbb takot gg dia nk tmbuh wpun lom nmpk putih2 kat gg tuh. agaknya tu yg dia nk nyusu lg x dpt. bkn dia isap tp dia gigit tgn aku. darwisy adalah special kes. pas kjadian pahit 1 ketika dlu dia mmg mngalami mslh nyusu. bla nyusu kna mainkan2 dgn cari bg dia isap cri dlu bru dia dpt nyusu dgn sempurna
 
 mkn ubt tu bkn darah tau
 muka dia msa mkn...cam masam jerk pdhal manis
tgk la memek mukanya. msa ni mood dia agk ok. klu x jgn harap dia nk buat muka2 ni semua. msa mkn nasi & mnum mmg dia merengek/nagis je la tp terpaksa gak aku bg dia mkn. doakan harraz darwisy semakin baik ya

2 Comments:

  1. LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...
    moga darwisy cepat semboh ye...
    bEe HoNeY said...
    tq ladyzul. i'allah amin

Post a Comment