Khamis, 16 Februari 2012

PuTeRa HaRraZ KiNi...






entah kenapa sayu rasa hari ni bila teringatkan si chumel darwisy. mungkin kerana 3-4 hari ini darwisy mengalami kesukaran utk menyusu. adakah sinar harpan utk darwisy msa hdpn? i'allah mga keajaiban Allah SWT akn muncuk jua..amin




aku rindu utk melihat darwisy spt gmbr2 di bwh, andai darwisy dpt melakukan semua xtvt spt gambar di bwh alangkah bhgianya aku & suami. mau aku jerit 1 dunia "ya allah aku syukur yg teramat kpdMU krn diberi kesempatan utk melihat semua ini dilakukan sndiri oleh ankku darwisy"


aku rindu utk melihat darwisy bermain bersama kakaknya. si kakak sll bertnya kpd aku "ibu, bila adik nak besar bu. klu adik besar leh hajar main dgn kakak kan bu.adik mesti lari2 kejar kakak & gegeg buntot kakak kan, sbb ibu sll sruh adik geget buntot kakak kan?

aku pun jwp la " i'allah nanti adik besar la, skrg kan adik dh besar jugak dr kakak (tembam) ehhehe, cuma adik blom leh bjln, bermain & melihat dgn jelas lg. nanti adik boleh mesti dia akan kejar kakak & geget buntot kakak kan, lari2 dgn kakak, naik beskal sesama kan? leh tlg ibu g kedai, bli sayo ke kan, btl x kakak? kakak kna sll main2 dgn adik la, sembang2 n adik, cerita apa yg akak buat kat sek pd adik.klu akak baca buku akak bacalah utk adik sma ya, leh adik belajar sma"

si kakak menjwp lg "hajar (kakak) x sabar nak main n adik"


dlm hati aku berkata "ya kakak x sabr ya? ibu lg x sabr wahai si kakak. itu lah yg harapkan semua tentang adik, semua org nk tgk adik pulih & kembali normal spt kanak2 lain". Tapi bila? hanya Allah yg maha mengetahuinya segalanya.


Memang ada rasa sedih
Bersulam dengan marah dan kecewa
Sesekali timbul tenggelam rasa dendam

Tapi
Ada satu suara yg hadir
Lebih kuat dari semua yang tercemar
Lalu
Mendamaikan hati
Memimpin ketenangan pada diri
Ternyata kalau keikhlasan memeluk hati
Memang akan redha & pasrah pada takdir
Dan terus tunduk sujud menyerah diri pada Illahi..

Itulah rahsia
Mengapa perlu berdoa, bersyukur dan bertawakal pd yg selayaknya
Kerna diri harus akur hanya Allah swt maha mengetahui segalanya
Dan hanya Dia yg slalu memberi yg terbaik buat semua hamba-Nya

0 Comments:

Post a Comment