Rabu, 8 Februari 2012




pada tarikh ini 8 feb di tahun 2011 (thn lps) msh terbayang di ingatan aku dgn segarnya.....di saat nyawa PUTERA HARRAZ DARWISY di hjg tnduk. pada tika ini hati ku & hati seluruh keluarga ku amatlah berdebar2 sambil tiap saat & ketika memandang mesin penafasan yg dipasangkan dimulut serta mesin2 yg lain di badan ank kecilku ini. setiap detik adalah amat bermakna bg kami sekeluarga.


pada tarikh tersebut juga aku dikejutkan dgn panggilan drp hosp jam 4pg supaya di ambil darahku. pd saat ini juga nyawa harraz darwisy adalah nyawa2 ikan. dlm menanti penuh debar aku hanya mampu bersujud kpd Ilahi semoga aku diberi kekuatan ats tiap yg DIA berika pd aku sekelurga krn hanya DIA yg mampu mengetahui segala yg terjadi. aku juga bersujud memohon agar ank kecilku juga diberi kekuatan utk bertahan bg meneruskan hidupnya, dijauhkan dr segala kesakitan & kesengsaraan walau nmpk tenang pd zahirnya. melihatkan kepalanya yg semakin mbesar tika ini adalah masa yg paling menakutkan aku. hanya allah yg mengetahui segala yg tersurat dihatiku.




--------------------------------------------------------------------------------------

bermacam2 kaedah perubatan aku jalani utk putera kecilku. perubatan islam mahupun cra kg, hospital semua aku pergi. sebut sj tempat pasti aku pergi jika tidak bercanggah dgn ajaran islam. alhamdulillah hingga kini aku msh meneruskan kaedah perubatan utk putera comelku ini. aku tidak mahu terus mengharap tanpa ada usaha utk memulihkannya. pasti ada jln utk ankku pulih cuma masa & takdir menentukannya. i'allah. aku yakin Allah x jdkan semua ini dgn sia-sia. pasti DIA merancangkan sesuatu pda aku sekelurga. & dgn dugaan ini juga mengeratkan lg hubungan kita kpd Allah swt. hanya pd DIA temp kita mengadu. kerana DIA lbh memahami apa yg tersurat & tersirat di hati kita. selagi ada nyawa aku & suami selagi itu jugalah aku akan berusaha yg terbaik utk puteraku ini. moga2 kami dipanjangkan umur utk terus berusaha yg tbaik utknya & melihat darwsy sembuh sepenuhnya & kembali spt dlu








----------------------------------------------------------------------------


alhamdulillah darwisy kini (8/2/2012) msh diberi peluang bersama aku, suami & keluarga tercinta utk meneruskan hidup. walaupun tidak sesempurna ank2 kecil sebaya nya namun aku msh mengharapkan keajaiaban drp Allah SWT satu hari nanti utk drwsy kembali normal seperti kanak2 sebayanya. i'allah.amin ya rabbal alamin.amin3x












moga ada sinar bahagia utk darwisy, aku, suami & seluruh kelurgaku..amin



* Terima kasih yg x terhingga aku ucapkan kpd kelurga, shbat handai, kenalan, sedara mara, yg x henti² mendoakan, memberi sokongan/semangat, memberi sumbangan & harapan utk kami sekeluarga. semoga Allah membalas tiap kebaikan kamu semua dgn berjuta2 kali. amin3x

0 Comments:

Post a Comment