Rabu, 27 April 2011

Check Up Lg- HKL











blk dr rawatan di behrang




ketenangan yg sll mengusik jiwa ibu




26/04/11 yg lalu aku bwa si kecik g cek up kat hkl. kira 1st time jumpa doc pas discharge. kebetulan rini ada 2 appoiment. 1 appoiment dgn klinik pakar kanak² pd jam 3pm & 1 lg appoiment dgn unuit pemulihan cara kerja (PCK) jam 2pm-selama 1 jam (lbh krg fisio gak kot) utk melihat pekembangan darwisy seiring dgn umur dia. masa kat unit PCK ni dia lansung xnak bg 'kerjasama' dgn staf yg bertugas. letak ke kat lantai dia dh menagis2. maybe sbb dia bru bgn tido & blum nyusu lg kot. semua brg mainan yg ditunjukkan kat dia mmg dia bat x tahu sj, bat x nampk sj pdhal klu kat umah aku bg mainan yg berlampu (utk meransang otak) dia dh bg pkermbangan positif. dia dh boleh ikut arah chaya tu pergi walapun x sekerap. alhamdulillah ada la perubahan drp dlu mmg lansung x ikut klu kita tunjukkan pd dia. cuma dia belum pandai meniarap, senyum lg. tp bg mainan dia xnak gengam, risau gak hati ku. dlu tgn dia gengam x buka2 skrg buka x tutup2 lak. klu dia geram @ ngeliat dia gengam la. tp aku suh dia gengam mainan@ jari aku x lak gengam. sedikit sebanyak buat hatiku risau dgn perkembangan darwisy tp bdn alhamdulillah makin bulat berkat susu ibu kan syg.....





pas abis bat treatment jumpa lak n doc. doc tya aku pkmbngan bayi aku . dia pun terkejut gak tgk darwisy sihat/bulat. alhamdulillah. cuma perkembangan dia la belum memuaskan hati lg. msh belum senyum, niarap. lg 1 dia mmg suka nguap. 24 jam nguap. ngantuk ke x nagntuk ke nguap jerk. doc ckp effect drp otak dia. doc ada gtau darwisy akan menjalani MRI test utk melihat sejauh mna kerosakan otak/salur dia yg rosak @ tersumbat. tp ujian MRI tu xda la dibuat dlm msa terdekat, maybe tungu darwisy besar skit sbb doc kata takot nanati xleh beza air@ darah dlm kepala dia lg sbb doc ckp kes dia msh baru g,maybe tungu la 2-3 bln kot bru buat. apa pun tungu next appoiment akan aku dimaklumkan ttg MRI tuh. doc kagum darwisy boleh direct bf walaupun lidah dia kdg2 mcm x dpt menagkap puting ku, kdg2 amik msa yg lma bru dia dpt nyusu. sian ank ibu tp ank ibu mesti kuat yer....i'allah.amin

0 Comments:

Post a Comment