Isnin, 1 Oktober 2012

Al-FaTiHaH





Mingu lepas aku dikejutkan dgn berita duka, kehilangan 3 ank syurga yg juga sekasut dgn ku. Bermula dgn ank syurga Eryna, Aiman & Hazim. Aku hanya sempat melawat ank syurga aiman je kebetulan beliau dikerjarkan di Hosp. Serdang, sgt dkt dgn rumah aku. Kebetulan hari tu aku ke terapi darwisy di Kota Daramsara, wedding opismate di Bangi Golg Resort & trs ke hosp serdang melawat Aiman yg ketika itu udah kritikal. Ketika aku smpai blom waktu utk melawat namum aku sempt berjumpa dgn ibu & babahnya utk kali pertama. Keadaan suram kian terasa. Doktor tidak mberikan apa2 harapan memandangkan semua fungi bdn beliau tidak mberi sebarang tindakbalas. Mengalir airmata usah dicakap, walaupun pertama kali berjumpa namun air amta aku tidak dpt dibendung lg. Ibu bapa si aiman meminta utk mdukung darwisy, aku mberika kpd si ibu, si ibu nmpk tabah. Si babah aiman plak meminta utk mendukung darwisy, aku melihat babahnya menangis smbil berkata 'sma mcm aiman la'.Lg la meraung air mata ku, xdpt nk bendung lg. Rupanya rengekan darwisy sma mcm aiman. Aku tgk babah si aiman mengusung ke sana kemari bantal busuk aiman smbil mencium2. Aku xdpt bygkan klu aku berada di situasi mereka ketika itu. Namun aku sgt memahami keadaannya ketika itu. Ckup la dlu aku mengalaminya ketika darwisy berusia 2 bln 6 hari. Air mata mjadi peneman setia aku setiap saat, detik, minit, jam. Itu ank syurga mmg xdpt nk jangkakan keadaan mereka, adakaal merake sihat & adakala kesihatan mereka tiba² merosot & membuat ibu bapa sgt resah, gelisah, xbleh tido mlm. Si Hazim & si Eryna aku mmg x berkesempatan melawat merka, hanya mendengar khabar di group sepermom & superdad shj. Si Hazim aku sempt kenal krn pernah berubat di tempat yg sama iaitu di Felda Gedangsa. Si Eryna hnya & si Aiman hnya berknalan di fb. Namun kehilangan mereka ttp di rsakan memandangkan aku juga berada di tempat merera. Ya aku mempunyai ank syurga si Harraz Darwisy.
Walaupun ibu bapa mereka sedih namun aku yakin mereka redha krn tiada lg kesakitan yg mereka lalui. Allah telah mengaturkan dgn sebaiknya, Allah mahu mberikan ibu bapa kalian yg terbaik. Pergilah kalian ke syurga yg damai & nantilah kalian ibu bapa yg telah byk berkorban demi kalian tanpa mengira waktu, wang ringgit, penat lelah utk menyembuhkan kalian. Aku percaya & yakin tiada ibu bapa yg mengabaikan kalian walaupun sesaat. Dugaan demi dugaan mereka lalui demi kamu wahai ank2 syurga. Damailah kalian di sana..PAsti kalian tersenyum keriangan di sana menanti ibu bapa kalian......al-fatihah.

MATI ITU PASTI. ITU JANJI ALLAH. NAMUM JIKA AKU BERADA DI SITUASI MEREKA SATU HARI NANTI BIARLAH AKU KUAT, TABAH, REDHA & SABAR MELALUI SEMUA ITU.
ANK² ADALAH AMANAH YG ALLAH PINJAMKANYA ALLAH BERILAH KESEMPATAN AKU UTK MELIHAT ANK² KU MEMBESAR DPN MATA DGN SEMPURNA, BERILAH KESIHATAN YG BAIK KPD KAMI SEMUA, KUATKANLAH HATI KAMI MENEMPUHI DUGAAN DARI-MU YA ALLAH. AMIN

0 Comments:

Post a Comment