Selasa, 31 Julai 2012

Alhamdulillah syukur yg amat ke hadrat Ilahi smlm 30/07/2012 darwisy dh discas setelah genap 3 minggu menginap di hotel  8 bintang. walaupun sekali sekala en sawan dtg bertandang aku ttp risau memandangkan dia dh lama x diserang en S****. nasib baik x jd depan doc klu x cfem lg lama admit. huh buhsan usah ckp la. kelam kabut dibuatnya setiap hari dgn si kakak lg dgn ulang alik ke opis lg dgn puasa g, dgn umah lg x terurus, tunggang langgang dibuatnya.
Rasa lega yg amat apabila darwisy dpt blk ke umah spt biasa. tp sblm blk ke umah darwisy ada skit merengek maybe sembelit sbb aku tgk meneran, pastu dia cam  nk flu. huh risau gak klu doc cek time tuh. cfe, xdpt blk umah.
pg tdi jam menunjukkan 2++ pg, darwisy dh bgn, beso matanya sbb tido drp jam 2ptg (otw blk drp HKL ke serdang utk folow up pakar neuro), smpai ke sahur dia xnak lelapkan mata. aku terlelap skjap subuh jaga dia msh lom lena kat sblh. smpai aku mandi siap2 g keje msh x tido. tgh aku pick up si kakak blk umh, dia msh x tido. mak ckp dia merengek, pg tdi berak taik liat mak kata hehehheh. sian dier...
aku pangkukan dia, merengek skit2 pastu diam smbil dengar dengupan jantung aku (spt msa dlm perot dlu erk).
Berat hati nk g kerja blk namun apakan daya, tugas. Semoga si kecil darwisy bertambah sihat & sembuh sepenuhnya. aamiin ya rabb.








3 Comments:

  1. Abil Fikri Ahmad said...
    Yeahh Darwisy dah balik rumah..Gee pun cm tu gak bila nak membuang najis tu mengerang cm org sakit bunyinya n kalau dah lama tido mula la Gee lama pulak tak nak tido..emmm nak buat cm manaa kita ni,,sabar jea la....
    bEe HoNeY said...
    alhamdulillah syukur. tp blk umah smlm merengek lak, sonok dok spital kot. sejuk, rilex jerk tp xtahn ari2 kna inject. sian lak. nk xnak kna layan je la..mlm bru lena . alhamdulillah smpi pg..rini xtau pe'el cmna lak...hehhe

    kak G ....kuatkan smngt ya sma n darwisy, mga 1 ari nanti kita leh bertemu...i'allah amin
    nadiya yusoff said...
    salam Lynn,

    salam kenal. kisah darwisy sangat menyentuh hati saya..semoga Allah beri kesembuhan pada dia & kekuatan pada awak. I'Allah...

Post a Comment