Khamis, 24 Mei 2012

WaRdED Lg...

 msa ni bru tiba di hospital, tnggu turn. semakin kuruskan? timbang tgl 8kg je. bru ni ke HKL naik 8.9kg.
Smlm kebetulan aku x msk ke opis. dpt pelepasan taklimat SPRM kat Bdr Tun Razak, Cheras. Lewat gak abis smlm dlm kul 2++ yg sepatutnya MC gtau abis kul 1camtuh. Hampir kul 3 aku dh smpai ke serdang, otw blk drp cheras ke serdang mak aku col ckp bdn darwisy tiba² pnas hingga suhu mencecah 38.7 tp lom smpai 40 lg. Namum yg merisaukan aku mak aku ckp dia seolah cam kancing gg, senget mulut2 ngeras bdan cam menahan sakit. mcm org sawan tarik. Darwisy mmg xpenah sawan camtuh, sawan darwisy jenis yg terkejut2 1-3 mnit ja bukan kejang2. Tu pun skrg sawan dia dh sgt² jarang menyinggah.
Nasib baik msa tu aku dh nk smpai rumah, trs suh mak siap g hospital an-nur bangi. Mmg hosp ni la aku sll rujuk sblm ke hospital serdang. Bkn xnak ke hospital tp kdg2 serik sbb kena mnunggu dlm tempoh yg agak lama utk giliran. Dah berapa kali tah darwisy ke kecemasan tp x penah pun dapat giliran dgn cpt. Sepatutnya bila kita kritakal perlulah dilayan dgn cepat kan, namapun cemas.

Doc Khairul la yg sll merawat darwisy bila kami berkunjung ke c2, sejak drp berusia beberapa bln lg. Oleh krn dia dh tahu sejarah darwisy aku lbh sng merujuk kpd beliau. Dariwsy kekurangan air ni, demam jugak..so aku minta doc drip air. Doc kata ha mmg perlu utkmskkan air memandangkan drwisy mmg sgt kurang air. Ye la dia mnum pun pkai stringe, so byk mna sgt la nk mnum pun. Nak abiskan 2oz pun bercinta berapa jam baru abis tu pun smbil nagis². klu cepat² dia mudah tersedak (ye la sbb smbil nagis), tngu dia reda jap bru leh picit air msk mulut dia.

Semua ini jadi sejak feb-mac thn ni. Xtau apa punca dia, dlu igt dia xslesa sbb x tmbuh gg, demam sbb xray, amik drh xda apa² yg merisaukan. Tp x tumbuh2 pun gg nya. smpai la skrg. kesihatan dia ari2 mbuatkan aku risau andainya mimpi ngeri (demam)  itu bertandang lg. Dia x menagis cuma merengek sepanjang msa mbuatkan aku xtentu arah utk buat apa.Klu mahu diriba/pangku xpa.aku sanggup xtido janji dia ats riba. namun semua serba x kena. Hnya Allah yg tahu apa yg dia rasai. Andai sakit itu boleh ditukar ganti...ya aku sanggup tukar. Biarlah kesakitan itu pdku sj bkn pd si kecil darwisy ni. Tapi...apakan daya Allah dh mengaturkan segalanya.

Hampir 3-4 jam darwisy di katil kecemasan ni utk mskkan air. Aku la peneman setia di sisinya ketika ini. Nenek & si kakak berada diluar, si ayah msa ni bru otw. Lbh krg jam 9++ pm semua selesai. Aku meminta utk membawa darwisy pulang namum doc xmbuka jarum di tgn nya krn bimbang dia akan demamlg & perlukan rawatan. Ya aku lg suka sbb klu ke hospital sekalipun xperlu nk cucuk dia smpai berjam2 bru dpt line.Mmg klu nk amik darah je akan ambil msa berjam². Darwisy mmg ssh nk dptkan line. Tp dgn Doc Khairul sng jer.

Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Darwisy tido smpai kul 2pg. 2pg dia terjaga merengek jap, aku pujuk2, ribakan dia nmpk dia kurang merengek. Aku try mskkan buai dia rengek jap pastu diam. Tapi mata dia x pejam lg (tabiat dia suka melayan perasaan dlm buai). Selepas azan subuh dia baru pejamkan mata, smpai aku pun terbabas smbung tido ke kul 7pg. Kelam kabut la...

*Kepada yg sudi membaca blog aku aku pohon kalian tolong doakan di kecil darwisy ku ini agar sentiasa diberi kesihatan yg baik & cpt smbuh ya

4 Comments:

  1. Tanpa Nama said...
    Assalamualaikum...meruntum jiwa raga saya membaca kisah Darwisy, yang membaca pun boleh menangis apatah lg awak sebai ibunya...Ya Allah sungguh kuat semanagt awak..Disini saya titipkan doa buat Darwisy...moga Allah berikan keajaiban untuk darwisy..Amin.
    Tanpa Nama said...
    semoga darwish cepat sihat..sangat sedih bila tahu darwish tak sihat, hati ibu mesti tak tenang bila si kecil sakit...ya allah kau berikanlah kesihatan yg baik pada darwish,semoga cepat sembuh dan dapat bermain gelak ketawa separti kanak2 lain...amin!!!
    sya said...
    dah lama tak baca kisah darwisy sebab jarang buka laptop.
    sesekali singgah, tiap kali tu terasa sayangnya pada darwisy... peluk cium dari saya untuk darwisy ye....

    -love-
    auntie sya...
    bEe HoNeY said...
    Tanpa Nama : tu la brt mata memandang brt lg bahu memikul kan. terima ksh krn sudi mdoakan darwisy sya. mdh² darwisy dpt senyum, bjln, blari & mjalani idup normal spt kanak² lain.amin

    sya : i'allah ari2 kna pelok sbb skrg dia x marah klu kna gomol. hehehhe. trma ksh krn sudi mnyanyangi drwisy wpun kita hnya knl di alam maya.

Post a Comment