Isnin, 16 April 2012

ResiGn???






dah lama sebenarnya aku nk post ni tp .... msh conpius lg. dh lama aku pkirkan hal ni. aku mmg rsa nak benti keje sejak tragedi hitam berlaku pd putera chumelku kira2 setahun ++ yg lalu. dlu aku cuma sempat cuti separuh gaji selama 2 bln jerk walaupun layak selama 6 bln tp aku xamik 6 bln sbb aku takot apa2 jd nanti (minta dijauhkan) krn sepanjng perkhdmatan sbg pnjawat awam hanya diberi 6 bln shj cuti 1/2 gaji. selebuhnya cuti tanpa gaji ikut suka la.dh xda gaji ikt suka la ehhehe.
aku mmg nk cuti tanpa gaji dlu tp memandangkan ekonomi blom btl² stabil, aku pendamkan dlu rasa hati ini. maklumlah utang aku huh...utang bank, utang rumah. mr hubby syok la utang kete 2 2 dh settle. so dia byk uruskan bil2 rumah (api+air+astro+IWK+cukai pin2,cukai tanah dll), brg² dapo, bil sek hjr & menanggung semua kos perubatan darwisy. maklumlah darwisy byk memerlukan kos rwtan. setiap ujg mngu aku akan ke felda gedangsa, kuala kubu baru (bersblhan dgn tg malim) utk rwtan alternatif, every month rwtan prbatan islam al-hidayah & perubatan homeopati.
aku ingt klu aku benti keje @ cuti tanpa gaji aku nk tumpukan sepenuh perhatian pd darwisy, nk stimulate dia. byk yg perlu darwisy lakukan. setakat fisio kat hospital mmg x mencukupi. time aku keja mmg nenek darwisy jaga tp kdg2 darwisy nangis mak aku kesian. oh no no. buat msa ni darwisy mmg xleh dikesiankan, demi utk msa dpn darwisy pd msa akn dtg. biar dia nagis skrg drp dia nagis dikemudian hari. ank2 special cam darwisy ni biasala klu stimulate/fisio mmg akan menagis. 1 thn aku bat fisio/terapi kat hosp mna penah darwisy x nagis, begitu juga knk2 lain yg aku jmpa. cma selepas 1 thn darwisy dh stabil skit emosi/mood dia ehheheh. alhamdulillah. cma perlu byk lg stimulate kat umah.
sumber gambar : en google

dlu aku plan nk bertukar keje ke cawangan kdh tp bla pk pk kan, every week kna trun kl utk rwtan (k.raw, al-hidayah dll), appoiment HKL (mata, neuro) aku batalkan dlu hasrat hati ini. skrg prsaan utk CTG membuak2 kembali...tp aku lom bincangkan secara serius dlu n en hubby.

banyak aku ingin lakukan utk darwisy antanya ialah :~

1. fisiotheraphy dr sham @ nury institut (klu bleh ari² nak hahah, bleh)
2. nak jmpa dr glenn doman kat Amerika (hahah dpt ke, gila x dpt mesti la dpt tp dlm mimpi je la). Dr Glenn  Doman adalah pakar fisiotheraphy utk knk² special. aku msh lom jmpa lg biodata detail /latar blkg beliau cuma aku terbaca yg arwah Dato' Dr Noor Laily (dr NURY Ins) jumpa beliau sendiri utk mempelajari ilmu2 beliau lalu beliau menubuhkan Nury Ins.
3. jaga darwisy sendiri dgn sepenuhnya, stimulate setiap msa dgn kudrat aku sendiri

ya allah ya rahman ya rahim murahkan rezeki utk aku sekelurga agar aku dpt CTG sementara utk stimulate darwisy sepenuhnya. amin ya rabb

* doakan kami sekeluarga ya kwn²

4 Comments:

  1. e!ya said...
    RESIGN!!! satu pkara yg betoi2 akak kena pikirkan..almaklum laa kita nieh terikat dgn utang umah n pelbagai lg pulak semua rawatan darwisy perlukan kos..aya rase better amik CTG insyaallah sure dorg luluskan, sama2 kita doakan erk amin..semoga segala urusan akak sekluarga dpermudahkan..
    Bicara hati ibu aisya said...
    Aminn..
    Ayu doakan semoga semua urusan linda buat darwisy dipermudahkan.Ikutkan ayu pun nak gak CTG nih.Lagi besh kalo dapat berenti terus.Leh ayu lakukan terapi sendiri buat aisya.Tapi apakan daya, kemampuan kewangan xmengizinkan.huhuhu
    bEe HoNeY said...
    eiya: tu la bla pk kan mmg la syg, sbb gov kan. nak CTG pun eko msh lom kukuh g nih. cmna nih? ehhheeh

    ayu : best kan klu dpt CTG smntara, leh terapi dorg sndiri kan..smntara dorg msh muda lg ni....amin smoga kita dipermudhkan Allah dlm segala urusan amin
    durra abd razak @ kocikin... said...
    Linda...semoga Allah mempermudahkan urusan family korang...Ameeenn

    mmg banyak benda nak kena considerkan sebelum nak resign betul2..tp aku setuju dgn suggestion...cuba option CTG tu dulu...last option..ko buat Solat Istikharah..minta Allah tunjukkan jalan yg terbaik..Wallahualam...

Post a Comment