Rabu, 25 April 2012

LeSeN aGoNg

xceli dh lma nk post entry ni tp asyik tlupa jerk. maklumlah makin muda...sj jerk nk cite ksh lesen ni. lesen aku mati 5/4 yg lps tp time mati tu bru sedo lesen mati. bwa la kete berlesen agong 1 hari secara haram. 2nd day bawa lesen agong aku ke p.pos utk renew tup2 xleh renew sbb lesen aku yg ori ilang (yg ada gambar kita kat sblh tuh mcm pic kiri aku kat atas tuh). so terpaksa la ke JPJ. jwpnya sok gak le aku p (hari ke 3 bwa lesen agong).

hari ke 4, jam 8.30pg aku bergegas ke JPJ. dh ke JPJ gambr lak x bwa. ye la sbb aku xtau kna bwa,klu tau dh tentu awl aku bwa. so aku g la ke kedai utk menangkap pic aku utk buat lesen tuh. tungu punya tngu semua kedai buka jam 10 adoi, tngu la ternganya, nk bfas dh kenyang sbb kul 8 tu dh bfast kat opis. terpaksa la pusing semua tempat cri kedai gambar. akhirnya aku tngu di PKNS bangi hingga ham 10. buka je pintu kedai aku trs serbu tp hampa. org yg nk amik pic tuh lom smpai lg, maybe kul 11 bru smpai. so aku bergegas ke kedai gambar lain pulak, alhamdulillah bleh trs amik gmbar tp yg hampanya gambar lambat siap kira2 1jam.huh bosan aku...last2 aku amik kptsan blk jer.esok plak la aku buatnya.sng cite.
esoknya hari ke 5 petang aku ke kedai gambr bdkatan n umah aku utk snap pic aku dlu sblm ke JPJ. alhamdulillah 10 mnit je siap gambar aku huh lega. ari ke 6 aku ke JPJ alhamdulillah xsmpai 10mnit siap semuanya. pic di ats tu la hasilnya. pic kiri tuh lesen lama. kanan tu yg aku renew kat JPJ. heheh dpt la aku bgambar dgn muka baru. thn dpn (2013) klu renew lesen dpt la plak yg mcm sblh kanan tuh (xda pic). klu nk gambar plak tngu thn 2014 la ehheheh. ckp n JPJ lesen yg ori (yg ada pic cam kiri tuh) xbwa. ehhehe. jgn ckp ilang tau sbb kena denda rm20 (ni JPJ yg baik ati gtau n aku). ihih



0 Comments:

Post a Comment