Khamis, 23 Jun 2011


ni sj aku niarapkan dia

ni la rupa dia klu kna diniarapkan....





ni lemak2 yg tepu tuh




ketenangan yg mengusik jiwa



--------------------------------------------------------------------------



ni lah antara aktiviti ² darwisy yg perlu dijalani setiap mngu


wajah² kesayangan sya (kta umah k.raw gedansa)

-----------------------------------------------------------




pic ni msa nk g wedding opismate pd 11/06/2011


pejam celik pejam celik umo darwisy kesayangan sya sudah pun 6 bln. next wek msk la 7 bln da.jap je kan.hari demi hari aku sbg ibunya mgharapkan yg tbaik buat darwisy. namun aku bersyukur di atas perubahan demi perubahan yg darwisy alami ke arah positif. syukran pd allah swt di atas nikmat yg diberikan utk ankku. walaupun umur nya mencecah 6bln namun darwisy aku msh belum seperti kanak2 lain spt meniarap, bermain, ketawa.



cuma aku perasan sejak 1mgu ni dia dh belajar senyum2. org kata bru nk belajar2. alhamdulillah.sgt manis bila dia senyum. walaupun skit2 & kdg2 namun aku bersyukur.mga gelak tawa akan meyusul pulak slpas ni. lg 1 klu aku ngiringkan dia alhamdulillah dia dh mula nk niarap.klu dlu huh aku ngiring dia bat dek ja...syukur alhamdulilah.




klu dilihat dr mata kasar mmg tiada siapa menyangka yg baby comel ku ini pernah bertarung nyawa di saat² kritikal/tenat. sehingga kini walaupun aku pergi ke mana-mana pasti ada saja org menegur dek krn geram dgn lemaknya yg tepu tuh. namum bila dilihat drp fizikal byk yg nampk positif cuma matanya sj yg msh belom menunjukkan penglihatan yg jelas. mga ank ibu dpt melihat dunia indah alam ciptaan tuhan & dpt melihat ibu, ayah, kakak, tpk & org disekiling yg byk mendoakan darwisy yer syg...i'allah. hanya keaiaban drp allah swt aku hrpkan selain berusaha & berdoa. ibu mna yg xnak lihat anknya sembuh kan?



aku perlu kuat demi darwisy. org kata klu ibu kuat i'allah anknya pasti akn kuat. hampir setiap hari aku menerima msg di fb aku mberi kata smngt & doa utk darwisy. terima ksh pd semua yg mdoakan darwisy. mga ada sinar harapan buat ank kecilku ini........amin ya rabbal alamin.

0 Comments:

Post a Comment