Rabu, 18 Mac 2009

aBoUt Me

TaGgEd bY CiPaH

1. aku anak ke-2 dr 5 org adik badik....aku xde adik ppuan....sulong my sis.

2. aku seorang yg sensitif tp aku rsa mber2 rmai yg xtau aku ni seorang sensitif coz aku nmpk garang...tp mmg garang gak kot.....hahahha

3. aku xleh berjln berseorangan w/pun ke destinasi yg dkt..coz x biasa sorang2....mesti ada hubby @ friend....rsa x selesa jln sorang2...cam org perhatikan kite jer....

4. dlu aku study kat IKBN dusun tua jgn tkujt aku amik course 'FURNITURE MAKER & INTERIOR DESIGN' , pas2 smbung kat FITEC anjuran MARA ....course autocad R14 & tek. pembuatan sofa....hebat x? cam x caya kan...bat perabot & sofa ....wakkakak. act aku kat ikbn mati² igt course yg aku amik lbh kpd interior design but so sad.....more furniture maker....huhuuh belasah je la.....


5. aku penah tolak 1 tawaran kije yg membuat aku nyesal seumo idup aku smpai skrg.. post pen. peg. latihan vokasional........act cikgu aku kat ikbn kata ikbn pantai timur perlukan post aku tu....fuhhh sapa nk g sna....dh la sedara mara xde...msa tu tunang aku (laki aku skrg) pun x bape x bg gak....tp bila pk2 nyesal gegila..klu x mesti gaji aku dh tinggi gile....sbb ade sorang mber aku dpt dia ....tp dia kat ikbn jitra, kdh....

6. aku kije mardi jan. 2003...so skrg dh 6thn 2 bln dh aku bkhidmat kat cni....tp aku msh mengisi jaw. pe. peg. lat. voka tu gak...hope dpt gak 1 ari nanti....i'allah...amin

7. aku kwin sept. 2003....so skrg aku dh 5 thn lbh bersama....ade 1 puteri yg comel/cute...

7. erm aku mau tambah berat bdn lg 5-7 kg...ade sape leh bg aku petua....aku dh try mcm2² produk & cara.....metabolisma tinggi ...huhuuhuh

8. aku suka bersoping tp ikut time la....klu warehouse sales aku mmg suka gile...leh bli byk sbb dh murah kan....klu kuar n family aku mesti bli 1 gak brg

9. my hubby lbh mude dr aku ...tp 1 thn je...so x nmpk sgt kot ...hihiihii



10. aku suka mkn mc' d....1 wek aku mesti mkn camna pun...boikot? erm...x think x perlu kot sbb sian rakyat m'sia yg kije mc' d tu....ank m'sia kita gak yg dpt tamparan nanti...so x perlu kot...klu nk boikot i think kna boikot btul² & boikot seme brg yg di list kan


11. aku & hubby start bwa kete thn 2003...tp ade lesen dec 2007.....so korang pk la sndiri betapa berani nya kami bwa kete smpai ke kdh-ganu utk blk kg masing² beraya & cuti² m'sia.

12. aku tingin nk p jakarta/bandung & surabaya...aku penah p indon se x jer...april-mei last year...best giler....murah giler....soping giler.....igt pasni klu dpt p n parent's & siblings lg best giler....

13. aku garang tp cpt memafkan org....w/pun sakit ati yg melampau....aku igt pesan fazilah kamsah...sblm tdo kita perlu memaafkan org.....so tu aku mmg amalkan....

14. my sibling seme nama bermula dgn pangkal MAZZ. abah aku suka nama yg pelik2 ejaan..korang tgk sndirik...ejaan yg betul dlm ic tau seme ni

i) mazzrina

ii) mazzlinda

iii) mazzreey (sebutan mazri)

iv) mazzruull

v) mohamad mazzuuaann

yg last tu je ade mohamad & paling panjng....org kata dlm family perlu ada 1 nama muhammad...so abah buh sorang yg last tu...pk pk kan lah...ank aku pun nama panjang hahhahah...puteri hajar darwisyah....no komen

15. aku mmg seorang yg gayat....klu naik jambtan tinggi @trun bukit pun dh kecut gila2....kes ni start memula aku terjebak n TOP-GUN kat expo msa aku dok sg. petani kdh dlu....tp kesannya smpai skrg....hahahha

16. aku paling x suka kwn yg suka tikam dr blkg.....mau tikam dr dpn xpe aku leh terima ....

17. aku dh bli umah sndiri kat serdang jaya....so ckup la harta aku bat msa ni...kete 2 biji, umah 1 biji.....ank je kot kna tambah...but bila erk...dh ready ker...erm....

18. aku mempunyai darah keturunan pakistan...arwah atuk aku org pakistan...

19. aku mempunyai seorang hubby yg pandai masak....best3x..klu aku mls dia leh masak utk aku hahahahha

20. aku mmg xleh tgk air mata org.....automatik mmg air mata aku kuar sma....

tu je kot....ade g t aku tambah.....pasni aku nk tagged ruby & aya lak

1 Comment:

  1. Unknown said...
    yeah...sy rase no 15 & no 3 sgt betul!

    and sy kagum tuk no 4..

    chaiyok!!!

Post a Comment